مسی از پوشکاش پیشی گرفت.
نوشته شده توسط : SADEGH HARIFI

http://www.elyorka.com.ar/wp-content/uploads/2010/05/champions-league-winner-75.jpg

لیونل مسی با به ثمر رساندن 50امین گل فصل خود، رکورد جدیدی در فوتبال اسپانیا به ثبت رساند. وی با به ثمر رساندن این گل، از رکورد فرانس پوشکاش در سال 1959/60 که روی هم رفته 49 گل در طول فصل به ثمر رسانده بود، پیشی گرفت. در بخش زیر سایر آمار و جزئیات مربوط به این بازی را با هم مرور می کنیم.


50 گل مسی در این فصل عبارتند از: 31 گل در لیگ، 9 گل در لیگ قهرمانان، 7 گل در جام حذفی و 3 گل در سوپر کاپ اسپانیا. این 50 گل در طول 49 مسابقه به ثمر رسیده اند.
 

Open in new window

زننده دیگر گل بارسا در دیدار با اوساسونا، داوید ویا بود که با این گل به روند ناکامی هایش در 11 هفته اخیر پایان داد. ترکیب اولیه دو بازی اخیر بارسا (دیدار با اوساسونا و فینال جام حذفی) تغییرات زیادی بهمراه داشت. آلوز، ماسکرانو، بوستکس و ویا 4 بازیکنی بودند که در هر دو دیدار در ترکیب اولیه بارسا حضور داشتند. البته اینیستا، مسی و ژاوی نیز در نیمه دوم به میدان آمدند.

ماسکرانو یکی از بهترین بازیکنان بارسا در بازی شنبه بود. او بیشتر از سایر بازیکنان بارسا (14 بار) توپ ربایی کرد.

بازی با اوساسونا یکی بازیهای ضعیف بارسا در این فصل بود. اگر چه ریکاردو در این بازی 2 گل دریافت کرد ولی در کل بازی برای حفظ دروازه اش خیلی به زحمت نیفتاد، درحالیکه والدز در سمت مقابل 6 بار دروازه اش را از خطر نجات داد.

در دیدار با اوساسونا، جفرن برای اولین بار در این فصل از ابتدا برای تیمش به میدان رفت. آخرین باری که او از ابتدا بازی کرده بود، مربوط به فصل قبل و در دیدار با روبین کازان بود که با نتبجه 0-2 به نفع بارسا پایان یافته بود.

پیکه که در بازی با اوساسونا غایب بود، در هشت بازی اخیر تیمش از ابتدا در ترکیب قرار داشته است. او پس از مسابقه برگشت بارسا مقابل آرسنال (1-3) در تمام بازیهای تیمش حضور داشته است. در واقع او از 26 بازی اخیر تیمش تنها 2 مسابقه را از دست داده است.

با پیروزی 0-2 تیم مقابل اوساسونا هم اکنون بارسا به رکورد 31 بازی متوالی بدون شکست (آخرین شکست آنها در دومین هفته لیگ و مقابل هرکولس صورت گرفت) در لیگ دست یافته است. بارسا با 88 امتیاز در فاصله 5 هفته مانده به انتهای رقابتها از شانس زیادی برای ارتقا بخشیدن به رکورد 99 امتیاز فصل قبلش برخوردار است.

منبع





:: موضوعات مرتبط: دنیای ورزش , ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 ارديبهشت 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست